Spóźnione otwarcie sezonu

W tym roku wiosna zawitała do nas dosyć późno. Po gigantycznych mrozach nadszedł czas gigantycznych śnieżyc. Ale kiedy wreszcie wyszło trochę słońca ruszyliśmy na trasę. Tak, to prawda... było krótko, lekko i mało zobowiązująco. Czyli jak na pierwsza wyprawę po zimowym lenistwie przystało.

Ruszyliśmy z parkingu pod wałbrzyska Palmiarnią. Najpierw kilka metrów pokonaliśmy zielonym szlakiem, po dotarciu do Alei Kasztanowej (która znajduje się tuż za ogródkami działkowymi innymi zabudowaniami), zboczyliśmy ze szlaku udając się w stronę Zamku Książ, by ostatecznie stanąć pod Stadem Ogierów. Te osiemnastowieczne, zabytkowe stajnie pamiętają czasy Hochbergów, kiedy były  jeszcze zabudowaniami folwarcznymi. Dopiero w 1935 roku zaczęło funkcjonować Stado Ogierów Fürstenstein, utworzone na bazie stada pochodzącego z Lubiąża. Po II wojnie światowej po stadzie ostały się jedynie budynki, które stały się własnością polskiego Ministerstwa Rolnictwa. Od tamtego czasu odtwarzano hodowlę ogierów razy śląskiej.

Spod Stada ruszyliśmy drogą w stronę Świebodzic i drogą tą szliśmy już do samego końca. Omijając ścieżkę przyrodniczą wśród rododendronów (aczkolwiek podziwialiśmy ją z góry) oraz odbijając na prawo od czerwonego szlaku prowadzącego do Pełcznicy. Trasa zdecydowanie spacerowa, żadnych stromych podejść, co więcej wszystko ubite wyasfaltowane i proste jak budowa cepa. Tym sposobem doszliśmy do końca Książańskiego Parku, wychodząc przez piękną zamkową bramę znaleźliśmy się w Świebodzicach. Tam swoje kroki skierowaliśmy w lewo, do momentu dojścia do szlakowskazu i ruszenia czerwonym szlakiem z powrotem pod Stadem Ogierów Książ. Lekkie podejścia pod górkę, szybki marsz i po około 25 minutach znaleźliśmy się w punkcie wyjścia.

Dla urozmaicenia ruszyliśmy jeszcze na małą sesję pod sam Zamek. I tym sposobem sezon 2012 na turystycznym szlaku został oficjalnie otwarty.

Punktacja GOT (S10)
Zamek Książ - Świebodzice - Zamek Książ - ogólna liczba punktów 7

Zamek Książ - Świebodzice (3 pkt)
Świebodzice - Rzeka Pełcznica (2 pkt)

Rzeka Pełcznica - Zamek Książ (2 pkt)